Gjorde denna magiskt goda efterrättspaj igår, den blev så god! 

Min dotter tipsade mig om en paj men justerade om lite i receptet och det blev så bra. 
(null)
Ingredienser:
Pajbotten:
100 g smör
3 dl vetemjöl
2,25 msk socker

Fyllningen:
2 dl vispgrädde
1 dl ljus sirap 
1,5 dl socker
2, 25 msk farinsocker
200 g smör
2 tsk vaniljsocker
1 nypa flingsalt 

Gör så här: 
Börja med att göra pajbotten. Jag använde en  låg pajform med löstagbar botten. 
Blanda samman de tre ingredineserna till en deg och tryck ut den i formen. Nagga med en gaffel och grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca 10-15 min. Den ska få lite lätt färg. 

Börja sen med fyllningen genom att blanda ihop grädde, sirap, socker och farinsocker i en kastrull och låt den koka upp och därefter småkoka tills den når 120 grader i temperatur. 
Ta av från plattan och tillsätt sedan vaniljsocker och smör och blanda ihop. Tillsätt en nypa flingsalt.
Häll den sedan i pajskalet och låt stå i kylen i ca 2 timmar. 
Toppa med lättvispad grädde och pudra över kakao. 

Hoppas ni gillar den och hoppas ni har en fin söndag!