Puh, nu går tiden fort, dagarna bara rusar iväg. Skönt också att det blivit lite varmare och vårväder, den första kaffen mot husväggen har intagits och det är dags att börja fixa ute. Nu längtar man tills man kan göra årets första rabarberkaka. Knopparna börjar sticka upp. 
Gjort massor de senaste veckorna, firat dotterns födelsedag, varit på influenserfrukost på en så mysig skönhetssalong, Amé här i Örebro, förra fredagen och på fredag är det dags igen men på ett nytt ställe, roligt att det börjar lätta upp nu efter pandemin och att man kan börja leva lite mer som vanligt. 
Bokade in mig på en behandling, om ett tag får ni se vad det blev. Två drivna tjejer som driver denna salong ett stenkast från stadskärnan i en lugn miljö. Snyggt inrett och så inbjudande. Spray tan, vaxning, olika hud och ansiktsbehandlingar m.m. 
 
Sen utöver det så har det varit en hel del på mitt jobb, de mest konstiga frågorna har dykt upp och sånt tar alltid mycket tid i anspråk och sedan har jag två roliga samarbeten som jag filmat som jag hoppas ni ska gilla när de väl publiceras.
 
Nu längtar jag till helgen då det väntas en försenad lunch då mina föräldrar fick covid innan påsk och vi inte kunde ses då och att får börja fixa på uteplatsen så hoppas på sol. 
 
Tipsar om en god sallad, perfekt som lunch i solen. 
Falafelsallad, enkelt och gott, ni hittar den under kategorin sallader eller om ni söker på falafelsallad i sökrutan. 
 
Önskar er en fortsatt fin vecka!